Trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, wprowadzona na rynek w 2013 roku, kompaktowy model niższej klasy średniej (segment C), dysponujący sportowymi właściwościami. 

Przypomnijmy, że produkowany od 1999 roku Leon pierwszej generacji był sportową wersją hatchback modelu Toledo (projekt Giorgetto Giugiaro).

Technicznie spokrewniony był też z VW Golfem. Druga generacja auta powstała w 2005 roku, już jako niezależny model z nową stylistyką. Jego projektantem był Walter de Silva.

Leon II szybko zdobył sporą popularność, na wielu rynkach stał się najlepiej sprzedającym się samochodem Seata, m. in. w Danii, Finlandii i Grecji wygrywał plebiscyty na Samochód Roku.


.

Od 2013 roku dostępna jest już najnowsza trzecia generacja modelu. Model Leona znów został zdecydowanie przeprojektowany, stylistycznie nawiązuje do prototypu IBE Concept z 2010 roku, a także ma się odczucie że ma coś z nowej Ibizy.

Estetyczne z ciekawym wytłoczeniem nadwozie jest zbyt ugrzecznione i mało drapieżne jak na aspiracje sportowe.  Zbudowano go na nowej płycie podłogowej, samochód ma 4,26 m długości, co oznacza, że wbrew panującej tendencji do powiększania nowych modeli, jest krótszy od obecnej generacji o 5 cm.

Nowy model Seata Leona III może się podobać i być ciekawą propozycją na rynku motoryzacyjnym jeśli chodzi o segment C

 

KA