Genewa 2017 – Premiera Opla Grand Sport i Sports Tourer.
W dniach 9-19 marca oczy wszystkich miłośników motoryzacji zwrócone będą w stronę Genewy, gdzie rozpoczyna się 87. edycja międzynarodowych targów motoryzacyjnych.

W tym czasie wystawcy zaprezentują odświeżone i ulepszone wersje modeli znanych już kierowcom oraz przedstawią długo wyczekiwane premiery zupełnie nowych aut.

Wiele niespodzianek przygotował m.in. Opel. Marka wywodząca się z Niemiec postanowiła rozpieścić swoich klientów dwoma nowymi odmianami jednego ze swoich najbardziej pożądanych modeli. Opel Insignia doczekał się drugiej generacji: wersji Grand Sport i Sports Tourer, które zapewnią kierowcom i pasażerom zupełnie nowy wymiar komfortu i potężną dawkę sportowych emocji. Wszystko dzięki nowej stylistyce, o doskonałych parametrach aerodynamicznych.

Sport Tourer to nowa generacja Insignii w nadwoziu kombi. Cechuje ją nie tylko bardziej elegancki i dynamiczny wygląd. Wersja Sport Tourer ma być również bardziej wszechstronna od dotychczasowego modelu. ia Grand Sport to z kolei liftback, wyróżniający się elegancką sylwetką przypominającą coupe. Z współczynnikiem oporu równym 0,26, to obecnie jeden z najbardziej opływowych aut w swojej klasie. Inspirując się koncepcyjnym modelem Monza, inżynierom Opla wyraźnie przyświecał jeden cel – dynamika.

Jednak pomimo potężnej dawki sportowych emocji, Insignia GS & ST nadal stanowi idealne rozwiązanie dla klientów poszukujących pojazdów marki premium, za sprawą dostojności charakterystycznej dla klasy wyższej.

Wyrazista osłona chłodnicy w połączeniu z wąskimi reflektorami optycznie poszerza przód samochodu. W wersji Grand Sport znajdziemy z tyłu na nowo zaprojektowane, zintegrowane z krawędzią dachu centralne światło stop, wykorzystujące technologię LED. Dzięki temu Insignia ma bardziej nowoczesny charakter. Wrażenie uzupełniają diodowe tylne światła z motywem podwójnego skrzydła.

Przy zakupie Opla Insignia GS i ST klienci będą mogli skorzystać z opcji Exclusive. Dzięki temu programowi całkowicie dostosują wygląd auta do własnych upodobań. Poza wyborem dowolnego koloru nadwozia, będą mogli dopasować także skórzaną tapicerkę, obręcze kół oraz elementy stylistyczne zarezerwowane tylko dla klientów tego programu.

Wnętrze auta pokazuje, że projektantom zależało na połączeniu elegancji z prostotą i wydajnością, typowym dla usportowionych modeli adresowanych do najbardziej wybrednych klientów. Kokpit został w pełni podporządkowany potrzebom kierowcy, a kolejnym elementem budującym klimat klasy wyższej jest obszerna środkowa konsola. Pozycja fotela została obniżona o 3 centymetry, co daje prowadzącemu poczucie większej integracji z samochodem i pozwala na intensywne, sportowe wrażenia z jazdy.

Dzięki zastosowaniu lekkich materiałów i inteligentnych rozwiązań konstrukcyjnych, samochody w wersji Grand Sport i Sports Tourer schudły odpowiednio o 175 i 200 kilogramów, co przełoży się na maksymalizację efektów pracy silnika. W porównaniu z podstawową wersją, rozstaw osi w modelu Grand Sport został wydłużony o 92 mm, co oznacza większą stabilność jazdy i znacznie przestronniejsze wnętrze. To udogodnienie spodoba się zwłaszcza pasażerom podróżującym z tyłu.

Druga generacja Insignii: Grand Sport i Sports Tourer to także najnowsze technologie, niespotykane w żadnym innym aucie z tego segmentu. Wiele ustawień regulowanych jest za pomocą ekranu dotykowego, w którym intuicyjne sterowanie podzielono na trzy strefy. Nie zabrakło również flagowego systemu OnStar.

Zapewnia on takie funkcje jak automatyczne reagowanie na zderzenie oraz pomoc w przypadku kradzieży pojazdu. Oferuje on także kontakt z doradcą, który pomoże nam w wyszukaniu drogi dojazdu do interesujących nas miejsc, a nawet znajdzie dla nas nocleg i miejsce parkingowe.

Najważniejszym celem inżynierów Opla jest jednak bezpieczeństwo. Odpowiada za to m.in. zawieszenie FlexRide, system napędu na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego, system kamer gwarantujący widok 360 stopni, oraz po raz pierwszy zastosowana w autach tej marki aktywna pokrywa silnika, w przypadku zderzenia skutecznie oddzielająca pieszego od twardych elementów w komorze.

xnews