Stylowy, ponadczasowy chopper cruiser, jak wszystkie motocykle Romet spełnia standardy EUR 3. Imponująca moc niezawodnego silnika czterosuwowego, dwucylindrowego, chłodzonego powietrzem.

Chromowana powłoka, szyba ochronna, kufry boczne, gmole i owiewki w standardzie

– Wszystko składa się na tę niepowtarzalną osobowość, zawsze i wszędzie rozpoznawalną.
Obszerne gabaryty i wygoda prowadzenia pozwolą ją wyrażać także w codziennej jeździe po mieście.

Każdy szczegół tego modelu został zaprojektowany tak, by osiągnąć maksymalny komfort i radość z jazdy. Dobrze pomyślana geometria podwozia, wygodne, niskie siodło, odpowiedni kąt wychylenia amortyzatorów i ustawienia podnóżków – to jak zaproszenie do niekończącej się podróży.
Model ten jest odpowiednią propozycją nwet dla początkujących amatorów chopperów.

Zaczynając od formuły bazowej, można z czasem nadać mu własny, indywidualny styl.

Produkcja motocykla rozpoczęto  w  2012
Wymiary: 2210 x 815 x 1090 [mm]
Rozstaw osi: 1450 [mm]
Silnik: 2 cylindry 4 suw, chłodzony powietrzem
Pojemność: 234 [ccm]
Prędkość maksymalna: 130 [km/h]
Przeniesienie napędu: łańcuch
Moc maksymalna (KM): 16,3 KM
Rozruch: elektryczny
Hamulec przód / tył: tarczowy/bębnowy
Felgi: aluminiowe
Opona przód/tył: 130/90-15 ; 110/90-16
Liczba miejsc: 2
Masa pojazdu gotowego do jazdy: 164 [kg]
Pojemność zbiornika paliwa: 12 l

Wyposażenie dodatkowe: kufry boczne, gmole, owiewka przód, oparcie dla pasażera – w cenie b.dobrej 🙂

 Romet r250 test:

Po przekręceniu kluczyka pierwszym przyjemnym zaskoczeniem  jest wskazówka licznika która przekręca się do końca licznika po czym wraca z powrotem. Licznik  został podświetlony na niebiesko, dzięki czemu jest bardzo przejrzysty oraz przyjazny dla oka. Ssanie umieszczone jest na kierownicy co bardzo ułatwia jego regulowanie podczas odpalenia silnika , szczególnie w chłodne dni. Silnik po odpaleniu musi się troszkę rozgrzać… Po ok minucie możemy ruszać w drogę…

Wciskamy sprzęgło, wrzucamy jedynkę i… nie słychać trzasku:)  skrzynia pracuje bardzo przyjemnie, silnik żwawo rwie się do przodu i już po chwili trzeba wrzucić piąty ostatni już bieg. Pojazd którym miałem przyjemność jeździć rozpędzał się do prędkości 120 km/h. Biorąc pod uwagę przeznaczenie motocykla oraz jego charakter uważam tą prędkość za bardzo przyzwoitą.

Za hamowanie odpowiada przedni hamulec tarczowy oraz tylny bębnowy. Siła hamowania jest zdumiewająca , mając na uwadze fakt, że dysponujemy jedną tarczówką.
Romet r250 po prostu sunie po drodze, jazda sprawia niesamowitą przyjemność, szczególnie po krętych górskich drogach….

Podsumowując Romet R250 można polecić motocykliście z dużym stażem jak i początkującemu.

 

Pozdrawiam Julian