Pekin był miejscem premiery nowej generacji najbardziej luksusowego Volkswagena – Phaetona. Walter de Silva zadbał o nadanie mu bardziej atrakcyjnych kształtów, zaś inżynierowie firmy dodali do niego kolejne technologie: sterująca światłami DLA, układ rozpoznający znaki ograniczeń prędkości oraz zakazy wyprzedzania.

Salon Auto China odbył  się między 27 kwietnia a 2 maja 2011r.  Phaeton jest napędzany przez jeden z czterech silników. W gamie będą sześcio-, ośmio- i dwunastocylindowe jednostki benzynowe o mocach 240, 335 i 450 KM.

Jedyny dostępny diesel V6 TDI produkuje 240 KM, które rozpędzają limuzynę do setki w 8,6 sekundy. Do przejechania stu kilometrów wystarczy 8,5 litra oleju napędowego.

Standardowo limuzyna napędzana jest przez wszystkie koła. Wszystkie Phaetony wykorzystywać będą pneumatyczne zawieszenie. Dostępne będą dwie wersje rozstawu osi – krótsza mierzy 5,06 m, zaś dłuższa – 5,18 m.

Poziome linie nawiązują do pozostałych modeli VW. Standardowe, biksenonowe lampy będą podkreślone przez diody LED. Opcjonalnym wyposażeniem jest wspomniany system DLA który zwiększa zasięg reflektorów, a gdy czujniki wykryją nadjeżdżający pojazd, tak steruje światłem, by nie oślepiać go.

Oprócz pięcioosobowej wersji, dostępna jest również czteroosobowa, gdzie tylne niezależne fotele są sterowane elektronicznie. Oprócz tego klienci będą mogli wybrać różne materiały – skórę, alcantarę i drewno.

Producent zapewnia, że układ rozpoznający znaki ograniczenia prędkości i zakazu wyprzedzania, potrafi wyświetlać dodatkowe informacje, np. „między 22:00 a 6:00” lub „gdy jezdnia jest śliska”.

Trudno spodziewać się, by w Phaetonie zabrakło takich systemów bezpieczeństwa jak aktywny tempomat, asystent pasa ruchu czy czujniki ciśnienia w oponach.

Gdy pojazd wykryje niebezpieczną sytuację, hamulce utrzymywane są w trybie gotowości, by jak najszybciej zareagować na wciśnięcie pedału. Aktywny tempomat działa przy prędkościach 30-200 km/h.

 

 

http://ecoportal.getfocus.pl