Audi i koncern Volkswagen mają powody do zadowolenia. Producent samochodów dla ludu może uznać Audi za perłę wśród swych marek.

Co prawda samo Audi raczej dla ludu nie jest, bo nie każdy może sobie na nie pozwolić (ceny sprawiają, że jest to auto dla wyselekcjonowanej grupy ludu), ale za to w ostatnim czasie dało całemu koncernowi dwa wielkie powody do zadowolenia.

Powód pierwszy. Złota Kierownica 2013 dla Audi A3 Limousine

Audi A3 od zawsze było hatchbackiem i wielu osobom opadły szczęki, kiedy to koncern wprowadził do sprzedaży Audi A3 w wersji sedan. Nie brakło oczywiście krytyków, którzy znacznie lepiej od koncernu wiedzieli, co należy wprowadzić, jak wprowadzić, gdzie wprowadzić i o co chodzi.

Na szczęście koncern nie słuchał dobrych rad i wprowadził Audi A3 w wersji sedan do sprzedaży. I jak widać, opłacało się.

Ale, nie umniejszajmy Audi, A3 Limousine wygrało w kategorii „klasa średnia”.

13 listopada Audi A3 w wersji sedan zostało uhonorowane Złotą Kierownicą 2013, o którą walczyło 49 kandydatów. Nagrodę przyznawali czytelnicy magazynów „Auto Bild” i „Bild am Sonntag” i jury złożone z ekspertów.

Nikt przy zdrowych zmysłach nie spodziewał się, że w konkursie, w którym głosują Niemcy, wygra na przykład auto z Francji czy Japonii. Niemniej jednak konkurencja była spora, często pochodząca z tej samej fabryki.

Można uznać, że przyznanie nagrody Złota Kierownica to taka swoista forma Eurowizji, tylko dotycząca samochodów. Konkurs trwa od 1976 roku. Nagrody przyznawane są za najważniejsze nowości motoryzacyjne w danym roku w kategoriach samochód mały i kompaktowy, samochód klasy średniej, coupé/kabriolet, van, SUV i luksusowa limuzyna.

Powód drugi: Audi to ulubiona marka niemieckich kierowców

Audi to ulubiona i ciesząca się największym zaufaniem marka wśród niemieckich kierowców. Pokazują to badania firmy demoskopowej TNS Emnid. Niemcy mają szansę wspierać swojego krajowego producenta aut i na dodatek jeszcze obdarzają go zaufaniem.

portal motoryzacyjny

Audi SQ5

Badanie odzwierciedla nastawienie konsumentów do przedsiębiorstw ośmiu wiodących gałęzi gospodarki Niemiec, wśród których motoryzacja jest na wiodącej pozycji. W branży motoryzacyjnej, 85 procent ankietowanych wyraziło swoje nieograniczone zaufanie do Audi.

„Zaufanie jest dla marki najtwardszą walutą i podstawą sukcesu“ – stwierdził Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG – „Dlatego taki dowód zaufania konsumentów postrzegamy jako potwierdzenie słuszności kierunku naszej strategii i uznanie dla codziennego trudu całej drużyny Audi.“