Firma Volvo Cars przedstawiła dziś plany dotyczące globalnej ekspansji marki – kolejnym jej etapem będzie budowa fabryki w Stanach Zjednoczonych dedykowanej dla tego rynku.

Inwestycja opiewająca na przeszło 500 mln dol. wpisuje się w szersze plany rozwoju marki.

Realizacja tych planów jest możliwa m.in. dzięki rosnącym globalnym wynikom sprzedaży samochodów marki Volvo.

Powstała lista potencjalnych lokalizacji dla nowej fabryki, która wraz z precyzyjnie określonym rozmiarem inwestycji zostanie upubliczniona w późniejszym terminie. Nowa fabryka to kolejny krok marki Volvo, aby stać się marką globalną – obecną także pod kątem możliwości produkcyjnych jak najbliżej swoich kluczowych rynków zbytu.

W ten sposób posiadając 2 fabryki na terenie Europy, 2 w Azji oraz przyszłą fabrykę w Ameryce Północnej zapewnione zostanie stałe wsparcie każdego z trzech kluczowych dla marki regionów.

Strategia Volvo zakłada osiągnięcie pozycji globalnego producenta samochodów klasy premium, całkowite odnowienie gamy modelowej w przeciągu czterech najbliższych lat, implementację nowej technologii modularnej budowy samochodów, dalszy rozwój pionierskich technologii wspierających bezpieczeństwo podróżujących, konsekwentnie wprowadzany, nowy, własny język projektowania oraz wiodące na rynku usługi mobilne zbliżające użytkowników do ich samochodów.

– Volvo Cars nie mogło mówić o sobie, jak o globalnej marce bez obecności, także pod kątem produkcyjnym, na terenie Stanów Zjednoczonych. Dziś staliśmy się nią. – powiedział Hakan Samuelsson, prezes Volvo Car Group.

Realizacja ambitnych celów strategicznych marki nie byłaby możliwa, gdyby nie znakomite wyniki sprzedażowe firmy. W 2014 roku firma Volvo Cars wypracowała zysk operacyjny na poziomie 2,252 mld koron szwedzkich, co oznacza 17,4% wzrost w porównaniu do roku 2013, kiedy wyniósł on 1,919 mld koron.

Wzrosły też dochody firmy ze 122 mld koron do 129 mld koron. Na przestrzeni 2014 roku Volvo sprzedało najwięcej samochodów w swojej niemal 90-letniej historii. W 2013 roku na całym świecie sprzedano 427 840 aut, podczas gdy rok później było to 465 866 pojazdów, co oznacza wzrost sprzedaży o 8,9%. Jest to efekt świetnych wyników sprzedaży w Europie i Azji.

W samych Chinach znalazło nabywców aż 80 000 aut tej szwedzkiej marki. W Europie sprzedaż aut Volvo rosła dwa razy szybciej niż sprzedaż marek konkurencyjnych. Volvo konsekwentnie odnotowywało wzrost sprzedaży miesiąc po miesiącu, począwszy od lipca 2013 roku.

– Zadania wykonane w 2014 roku przybliżają nas do celów, które wyznaczyliśmy sobie w najbliższej przyszłości. Udało nam się dokonać postępu na wszystkich założonych obszarach.

Sprzedaż wrosła, rozszerzyliśmy naszą ofertę modelową, rozwinęliśmy wiele nowych technologii, które będą naszą przewagą konkurencyjną w przyszłości. Otwarcie fabryki na rynek amerykański jest dla nas jednym z najważniejszych kroków w globalnej transformacji marki Volvo trwającej od 2010 r.

Ogłoszone dzisiaj wieści wzmacniają nasz przekaz, że jesteśmy w USA na dobre i chcemy tu stawać się coraz silniejsi – podkreślił Samuelsson.

 

Źródło: Volvo

mp, fot: Piotr Mokwiński