W pierwszym półroczu br. Audi sprzedało na całym świecie 953 200 samochodów, o 5,6 proc. więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach 2015 r.

W Polsce klienci nabyli 5 107 egzemplarzy, co przekłada się na 35,5-proc. wzrost.

Z ogólnej liczby sprzedanych aut niemal połowa (450 250 sztuk, +8,4 proc.) przypadła na Europę. Wzrosty zanotowano w Niemczech (166 154 sztuki, +12,4 proc.), Włoszech (32 124, +14,6), Hiszpanii (28 803, +14,5) czy Wielkiej Brytanii (89 935, +4,1).

Drugim najbardziej istotnym regionem dla niemieckiej marki jest Azja Południowo-Wschodnia, z Chinami na czele. W Państwie Środka od początku roku sprzedano blisko 339 300 samochodów, o 3,9 proc. więcej niż przed rokiem. 96 934 pojazdów (+3,5 proc.) trafiło z kolei do klientów w USA.

W samym czerwcu na całym świecie nabywcy kupili niemal 169 000 nowych samochodów z czterema pierścieniami na masce (+7,4 proc.).

 

 

Źródło: Audi