Pierwszy w historii pomarańczowych, najmocniejszy w swojej klasie – rzędowy dwucylindrowiec! Premiera nowej 790 już 9 listopada w Mediolanie. Ale ile ma KM? Co potrafi?

Dowiedz się teraz.

Zeszłoroczne targi EICMA zdradziły nam nieco szczegółów o koncepcyjnym Duke. Jest to pierwszy w historii rzędowy twin KTM-a. Chłodzony cieczą silnik o pojemności 790 cm3 jest najmocniejszym zawodnikiem w swojej klasie – osiąga moc 105 KM przy 9000 obr/min.

Przetestowaliśmy wersję wyglądającą na ostateczną. Do końcowego efektu brakowało jedynie okleiny. Niestety – Duke odbiega stylistyką od prototypu, który zaprezentowano rok temu. Został pozbawiony boskiego zintegrowanego z wydechem zadupka.

Dopuszczona do ruchu wersja nie jest tak agresywna i seksowna. Mimo wszystko myślę, że nowy „książe” zaskakuje stylistyką i pomysłowym silnikiem.

Pozycja za sterami jest znacznie wygodniejsza niż w Super Duke’u 1290. Silnik generuje moc 105 KM przy 9000/min. Czopy wału przestawione są o 270 stopni (tak jak w Yamaha TRX). Dzięki temu charakterystyka i dźwięk wydobywający się z wydechów różni się od standardowych rzędowych dwójek.

 

 

 

Więcej na: motocykl-online.pl