Na tokijskim salonie motoryzacyjnym zadebiutował Lexus Coupe RC. Auto wykorzystuje płytę podłogową GS, ale jest zupełnie odmiennym samochodem od modelu GS.

Agresywna stylistyka, luksusowe wyposażenie, doskonały komfort i nowoczesne rodzaje napędów – taki właśnie ma być Lecus Coupe RC.

Nowy Lexus RC jest sexy

Zdaniem głównego konstruktora Junichi Furuyamy, Lexus Coupe RC miał wyglądać odlotowo, być sexy, a do tego miał upajać kierowcę, równocześnie nie przytłaczając go nadmiarem wrażeń.

Lexus Coupe RC

Lexus Coupe RC

RC w porównaniu do nowej linii IS jest o 30 mm szerszy, 35 mm niższy i ma mniejszy o 70 mm rozstaw osi, co nadaje mu zdecydowaną sylwetkę na drodze, która podkreśla atrakcyjność luksusowego, dwudrzwiowego auta. Uwagę, oprócz śmiałych linii nadwozia, przyciągają także przednie i tylne światła w kształcie litery L.

Flagowym kolorem jest czerwień – w jaśniejszym, bardziej kontrastowym odcieniu, uzyskanym dzięki zastosowaniu nowego procesu lakierowania.

We wnętrzu auta zadebiutował nowoczesny system oświetlenia, w kabinie zastosowano także wstawki z drewna shimamoku.

Bezpośrednie otoczenie kierowcy podzielono na strefę operacyjną i strefę wyświetlania. W górnej strefie znajduje się zespół wskaźników i 7-calowy wyświetlacz nawigacyjny, a wielopoziomowa konsola środkowa mieści obsługujący ekran zdalny sterownik Remote Touch Interface.

Lexus Coupe RC

Lexus Coupe RC

W fotelach zastosowano integralne wypełnienie piankowe – podobnie jak w samochodach wyścigowych – zapewniając komfort podróżowania i skuteczne trzymanie, co jest szczególnie ważne w modelach coupe.
W modelu RC zastosowano zawieszenie przednie z wahaczami podwójnie rozwidlonymi oraz zawieszenie tylne z układem wielowahaczowym.

Na rynku japońskim auto ma być sprzedawane w dwóch wersjach napędowych: z 3.5 litrowym sześciocylindrowym silnikiem benzynowym (o mocy 318KM), współpracującym z ośmiobiegową sekwencyjną skrzynią biegów Sports Direct Shift (z manetkami sterującymi) oraz z napędem hybrydowym, wykorzystującym silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra R4 i silnik elektryczny o mocy 143KM. Układ hybrydowy będzie współpracować z sześciostopniową, elektronicznie sterowaną sekwencyjną skrzynią biegów CVT.

Lexus Coupe RC

Lexus Coupe RC

W samochodzie zastosowane zostaną także układy BSM – układ monitorujący martwe pole widoczności oraz nowy zdalny sterownik Remote Touch Interface, przeznaczony od obsługi systemów audio i nawigacji.

 

 

red