
Kawasaki w 2002 rok wypuściło na rynek nową i bardziej agresywną wersję klasycznego VN 1500 który do dziś cieszy się sporą popularnością u fanów motocykli.
Należy on do nurtu power cruiserów, motocykli utrzymanych w stylu typowo amerykańskim – długi z niskim siedziskiem.
Kawasaki napędza czterosuwowy, 2-cylindrowy w układzie V, chłodzony cieczą, silnik o pojemności 1470 ccm i mocy 72 KM. Imponujący moment obrotowy wynoszący 114 NM przenoszony jest na oponę o rozmiarach 170/60R17 poprzez pięciostopniową skrzynię biegów i wał Kardana.
Groźnie wyglądający przód wyposażony w gruby sportowy widelec teleskopowy upside-down o średnicy 43 mm budzi respekt.
Nad potężnym, ociekającym chromem silnikiem znajduje się smukły zbiornik paliwa mieszczący 17 litrów benzyny bezołowiowej (zużycie paliwa wynosi 6,3 l/100 km).
VN 1500 ma niesamowite hamulce.
Z przodu są to dwie pływające tarcze o średnicy 320 mm, które współpracują z sześciotłoczkowym zaciskiem.
Tylny hamulec to pojedyncza tarcza o średnicy 300 mm z zaciskiem dwutłoczkowym. Kierownica jest „umiarkowanej” wysokości i wykonano ją w formie niewielkiego T-baru.
Motocykl posiada automatyczny wyłącznik kierunkowskazów VN 1500 jest po części krążownikiem, po części motocyklem sportowym (prędkość maksymalna wynosi 187 km/h). Motocykl swym wyglądem przypomina dragstera. Ruszając z pod świateł zostawimy w polu niejednego ścigacza.
Autor: Tadeusz Suchomski
www.motofakty.pl